2011

Bismillahirrahmanirrahim.

AMARAN: ENTRY PANJANG DAN TAKDE PENGISIAN YANG MEMBINA MINDA PON RASENYE.KOT.ERK.HAHA.HAPPY READING ;)

Assalamualaikum! Oh. Hari nie dah 31 December dah rupenye..Pejam celik pejam celik da nak masuk tahun baru, nak masuk 2nd year, nak masuk umoq 21.. Oh, sebelum start merepek panjang2, cheq nak wish happy birthday kat kawan cheq, orang da nak masuk 21 die baru masuk 20..hihik..Suhailah a.k.a chuelah..Sannah helwah ukhti!! Thanks for everything, haha.next year balik M'sia kite travel lagi ok :)

Okey back to business. 2011, banyak sangat benda berlaku..perubahan; mentally, attitude, physically *i didn't change much, i think.ok i think*, emotionally, alah senang cakap we all have been through a lot in one year. Tipulah kalau kau cakap you didn't even change for a bit. or at least have the guts to change, niat ade tapi belum terlaksana. hah, mesti ade kan kan? Setahun tu walaupon kite rasa sekejap tapi it was a hard long journey jugak tau.Or aku je rase macam tuh? hewhew.Whatever.

Tahun nie, alhamdulillah, I was able to finish my first year from my 4 years degree program. Alhamdulillah I was able to stand learning the education system yang complicated ker? Haha, i say it was a little bit boring, Well, history beb history. But as a future educator, i must know the background of education system. And yes, i learnt more about kids, those theories and yada yada. Yeah, tahun satu, gone, tahun dua, hai. I'm coming bebeh. For sure it will be tougher. And my major subject. Oh, i didn't mention about my major subjects at all up there.haha.Linguistic.Language people i am. It was interesting, but i just can't stop loving literature more. Tapi because of miss kim, learning linguistic is super fun.

And more, those who know me will know that i am quite active in silat. Yes, i'm one of persatuan seni silat cekak pusaka hanafi's member. Alhamdulillah me and my partner, Syahira da tamat.Yes.haha..tapi skills haruslah di brush up kan lagi..dan tak sabar nak masuk wajadiri next year. Tapi kurang meriah dah kot because our president a.k.a my classmate, Awie accident before our final exam, patah tulang paha.. Die kena rest la ni, maybe takleh bersilat next year..what to do kan? Moral of the story, we won't know what will happen to us in future. 

Emh ape lagi ye? Oh yeah, 2011 juga tahun yang agak horror to me.haha.Why? Banyak sangat la perubahan emosi. Amboi die, mengada ngada! haha.. ke kalau da masuk umur 20 memang macam nie? Ke aku je macam nie? haha..let me make it straight la, malas nak berkias. What i mean is perasaan nak berpasangan.Cewah. ha ha ha *sile gelak sekarang* but i think it was normal la kan? Aku pon manusia ada hati dan perasaan. Tapi rasanya benda alah tu lambat lagi. Walaupon da ade sijil kawen *so what fatihah?haha* tapi memang rasanya lambat lagi la. Calon tarak mehh, perangai pon kanak2 lagi.haha.What's importante for now is, I never have any serious relationship with a guy, I'll keep it for my future husband.Cewwahhh! Wa pon naik geli baca ini paragraph. =.=

Haha.ok, done with my emotion thingy that is not a major important case for u readers, tu pon kalau ade reader. Ish sedih nye, nie sebab nuff tak nak naik la ni, terus rase down.Bhahahaha. Next, tahun nie pon mencatat sejarah where I lose my temper agak banyak..Wa sensitif tau sekarang. haha.No la, it is me like that. Well, maybe because i'm the eldest in my sibling which makes me a little bit ego, and the only daughter which makes me a little bit manja. Bile kite campurkan dua2 tuh, effect die agak besar. Kalau anda rase tiada kaitan, buat2 macam ade kaitan la ye. Tapi kan, i want to seek for apologize for those yang terasa dengan Fatihah nie.mane la tau, esok lusa, Tuhan nak cabut nyawa, tak sempat nak minta maaf. So, minta maaf banyak banyak kalau anda anda dan anda terasa dengan saye ok. And yeah, I am serious :)

Banyak nye i tulis.haha. Next, i want to congratulate my friend yang da selamat ditunangkan. you know who you are. Semoga kekal bahagia dan InshaAllah, akan sampai ke jinjang pelamin tu..Saya doakan yang terbaik untuk awak tau..hihi..and doakan la yang terbaik untuk saya jugak..

Okey, sebenarnya banyak lagi nak tulis. Tetapi, dah malas nak taip, rangka ayat segala bagai. Sape2 yang habis baca entry nie, congratulation. I love u.eh.haha.Esok 2012. We never know what will happen to us next, tapi harapnya apa yang terjadi; good or bad thing, will make us to be a better person. InshaAllah. Till next time. Assalamualaikum :)

IIUM, Kuantan: the trip

assalamualaikum.

jyeahh..cuti den nak habis dah..pejam celik pejam celik tinggal lagi 4 hari. oh tidak. sobs. malas nye nak balik masuk IPG. wuuu. but still, thanks to Allah, i'm going to enter my 2nd year. yeehaa,,alhamdulilah syukur kan?

okeh, berbalik kepada tajuk. actually, last sunday and monday, me and my friend, suhailah *which also in holiday mode, btw, she's medic student from india and her holiday is only 2 weeks but still balik malaysia.pergh.banyak pitih mung.haha* went to Kuantan to visit our friends at IIUM campus Kuantan. most of them are our schoolmates from boarding school dulu. adalah lebih kurang 7-8. ramai la tu kan? haha. well, i'm not a good narrator, just look at the pictures hopefully u'll understand the story.haha. satu UIA kami pusing okey ;)

first day: tak sempat pegi mane2 pon. sebab da sampai petang so tuan rumah bawak pegi kat tasik near their tabari. yeah, jalan kaki ooo. kalau jog dari tabari ke tasik tu pon da berpeluh dah tau :)
aimi, thah, chuelah, zatil
at the tasik. orang jog, we took our late lunch+camwhore. Yang pegang helmet merah is the tuan rumah a.k.a my bestie from f1 lagi.aimi.
muka excited tidak boleh blah =.=
second day: niat di hati nak ke teluk chempedak tapi takde kenaikan dan tuan rumah tak pernah pi. takut sesat padahal ade signboard boleh je ikut.haha.takpe lain kali aku pi kuantan hangpa kena bawak aku pi TC ok. So, end up pi bandar je.hihi. takpe, at least we can hang out together gether kan aimi? balik dari bandar teros pegi kampus dorang. okey buat tour kat sana pulak. dorang pon tak pernah buat tour camni. so thanks to us la kan, sempat jugak jalan2 satu kampus.wee :)
yeah, we're at kulliyah of medicine
hamik kau,kat maktab mane ade fountain, eh ade tapi kenapa tak penah bukak? =.=
kulliyah of pharmacy. tangga dia, huih, macam wishing stairs, tinggi! haha. 
tuan rumah macam tourist dah.haha.sakan depa :)
library pon harus amik gambar.haha.kata tourist *wink*
seriously, dentistry punye kulliyah, die punye architecture cantikkk !  i should have upload the full version.
last but still listed, the new mosque. seriously cantik sangat sebab dia putih. lalu je, tak sempat singgah sebab nak get ready nak balik kelantan. rugi rugi 
aimi captured this, die nak tunjuk kubah ade logo UIA.cewah mung aimi, semangat!
yang nie terpenting! 5 tahun berkawan, tak pernah bersua muka, finally we met, with tina :)

so, yeah, this entry is full with picturesss. it was fun being there. boleh jumpa kawan yang dah lama tak jumpa, kawan yang tak pernah jumpa, kawan baru yang awesome jugak and etc etc. and the most important is, i'm the only language students among them. haha. dorang kalau berkumpul keluar bahasa saintifik yang buat aku nganga sat.hihi. nie la hai, semua kawan baik aku budak medic. the tension is different, i know, so girls, study elok2, be good students and hopefully u guys will be good doctors or whatever career in future.cewah cikgu bagi lecture. ;P


ok la. till next time.assalamualaikum :)


p/s: terserempak kawan lama tapi tak tertegur :)

say Alhamdulillah

assalamualaikum.

mase jadi student nih, time belajar memang syok. tapi bile da tiba masa exam semua cuak. ye la. we have to memorize lots of things and mase dalam dewan exam tuh kalau boleh nak masukkan semua point yang ade dalam otak.kalau takde point buat2 ade point. kene pulak yang study literature like me and my mates, kami goreng sesedap rasa la mase jawab paper lit. and after done answering all those papers lega la sat kan? but the not-so-fun part is the result.

yep, we got our result today. Tesl students je kalau tak silap, course lain maybe esok kot. and alhamdulillah my result is satisfactory. lulus ler.and alhamdulillah again pointer naik. aku rase semua orang pointer naik kot. it just an intuition la, kononnya perempuan punye sixth sense hebat kan. *apekah aku tulis aku pon tak paham*

hee. ape ape pon, next year da msuk 2nd year.ulalala, 2nd year and 21 years old me.ohoi..cepat nye mase berlalu. actually i got nothing to write anymore. and yeah good luck for u guys that gonna get their result soon, and Cohort 1, congrate for the result walaupon aku tatau overall result cohort kite camane tapi still congratulation!!

p/s: tak sabar 24.12 nih.ekeke :D
p/s: aku fail tulis essay, tengok entry kat atas tunggang langgang.ohoiii =.=

okbai.assalamualaikum!

vacation? at last!

assalamualaikum.
it's been years since we have our family vacation.yes, years. i think we stop having our vacation when i was in form 5. ke awal lagi? entohle, lupe  sudah. ye la, sebab on that year, my ummi's pregnant, angah PMR, achik UPSR.. after me done with SPM, ummi gave birth and i went to PLKN. and the story goes on. Sebab exam, having a small baby stopping us from having family vacation.

and after years of no-family-vacation-during-holiday, at last, this year we actually went outside of Kelantan to have such vacation. Thanks to Irfan, because he's having a MRSM's interview at Besut. Well, we only stayed there for one night but it actually worth it la kan? seeing my litlle brother so jakun running here and there sebab tak pernah jejak kaki kat resort. And me, punya la semangat bawak DSLR segala bagai, sekali aku tertinggal bateri die o my Rabb what a shame! so, guna phone camera je la, nasib baik short trip. and yeah, clumsy me there =.=

jakun boy.haha
see, no chance to hold him.
*geleng kepala*
we stayed here


i grab him like, really tight.haha
esok kot dapat result.aigoo.hopefully i'll pass all the papers.amin.

okbai!assalamualaikum!

new me?

assalamualaikum. yeah. finally reconstructed my blog. didn't make it myself, i tend to seek some help. big thanks to the editor, wany. well, i randomly gave her the theme of my blog, so end up became a very nature lover blog. haha. go green yo! anyway, it looks gorgeous dear. oh yeah, 20th december, my result may be out.o my rabb! i just really wish that i am not failing any of the paper. ameen. and yeah, since kelantan is having musim tengkujuh, i think i'm having cold now, but not so serious. i should eat lots of vitamin C.aha.

facebook makes me bored nowadays. cewah statement =.=

okbai!assalamualaikum!!

super big red hand attack!

gambaq blur.pardon moii ;)

jyeahh..i got a new chair!! gian red hand lagi tuu.hehe..kamsahamnida ummi..let see, sebenarnya ummi nak beli kat danish je tapi, mulut aku gatai cakap "beli ko kakak etek"..haha.and yeah, she bought me one..another one is orange..why didn't i choose the orange one since i super love orange? emh, just imagine, my room is orange, bright orange and then my leisure chair is orange too? o tidak..itu da jadi super orange haha =.=

nie je la sebenarnya nak cakap.i got a brand new leisure chair.muhaha

okbaiii.assalamualaikum ^_^v

what's your personality?

have you ever try to test your own personality? i have. and it was quite fun.well, at least i enjoy it.haha..if you want to know more about yourself, do drop by at this website, and just answer few quetions that only takes 10 minutes of your facebook time.

and the traits above is mine.haha.i am AestheticScrupulous, and Optimistic.the web said la, not me.haha

Aesthetic

You appreciate art, beauty, and design; you know that they are not superficial but absolutely crucial to living the good life. You have good taste, and you're proud of it. Those with a high score on the "aesthetic" trait are often employed in literary or artistic professions, enjoy domestic activities — doing things around the house — and are enthusiastic about the arts, reading, and travel.
You don't think it's pretentious to be moved by art and beauty. You're not one of those who believe it doesn't matter what something looks like as long as it does its job.
-- ahah, art..well, i'm literature student..and yeah, i'm in the midst of learning musical instrument now :)


Scrupulous

You are an honest, fair person. You don't lie or cheat to get ahead. You treat others with respect and hope for the same in return.
You do not feel that you are above the rules that everyone else follows; you are definitely not willing to do whatever it takes to get ahead.
-- yeah, i love dictator style of living..haha..ok, that is so bluffing..i just tend to be too discipline, sometimes.haha.


Optimistic

You are a "glass half-full" kind of person, always on the lookout for the silver lining. Your happiness is contagious, which is why others like to be around you.
You do not feel that the world is an intrinsically depressing place; you are not the kind of "realist" who thinks that only fools find joy in life.
-- you have to be optimistic in life what? or, not? wtv, i look things this way :)


hah, ape lagi..try lahhh

assalamualaikum.okbai ^_^v

How to Live Your Life?


we tend to forget some basic things in our life.So, how did u live ur life?

someone like u



"Someone Like You" 

I heard 
That you're settled down 
That you 
Found a girl 
And you're 
Married now 

I heard 
That your dreams came true. 
Guess she gave you things 
I didn't give to you 

Old friend 
Why are you so shy? 
Ain't like you to hold back 
Or hide from the light 

I hate to turn up out of the blue uninvited 
But I couldn't stay away, I couldn't fight it. 
I had hoped you'd see my face and that you'd be reminded 
That for me it isn't over 

Never mind 
I'll find someone like you 
I wish nothing but the best for you too 
"Don't forget me", I begged 
"I'll remember", you said 
"Sometimes it lasts in love 
But sometimes it hurts instead." 
Sometimes it lasts in love 
But sometimes it hurts instead, 
Yeah. 

You know how the time flies 
Only yesterday 
It was the time of our lives 
We were born and raised 
In a summer haze 
Bound by the surprise 
Of our glory days 

I hate to turn up out of the blue uninvited 
But I couldn't stay away, I couldn't fight it. 
I had hoped you'd see my face and that you'd be reminded 
That for me it isn't over. 

Never mind 
I'll find someone like you 
I wish nothing but the best for you too 
"Don't forget me", I begged 
"I'll remember", you said 
"Sometimes it lasts in love 
But sometimes it hurts instead." 

Nothing compares 
No worries or cares 
Regrets and mistakes 
They are memories made. 
Who would have known 
How bittersweet this would taste? 

Never mind 
I'll find someone like you 
I wish nothing but the best for you too 
"Don't forget me", I begged 
"I'll remember", you said 
"Sometimes it lasts in love 
But sometimes it hurts instead" 

Never mind 
I'll find someone like you 
I wish nothing but the best for you too 
"Don't forget me", I begged 
"I'll remember", you said 
"Sometimes it lasts in love 



yeah, i love adele.ingat i layan korea je?haha.i do layan other stuff okay, but i really do need to filter what i listen to, even korean songs..i mean the meaning of the song, tak kan la pandai angguk2 kepala je dengor lagu tapi maksud tak tau..anyway, this is just a random post..no hidden meaning or what.it is just merely a common post.

and yeah, today is my brother's birthday.adik bongsu.muhammad danish amzar.he's three years old today..happy birthday comel.

assalamualaikum.okbai :)

it's yellow and it's cheesy!

assalamualaikum.hye  there

seriously, i'm not a girl that really good in her cooking skill. it is not that i don't know how to cook or what, well, i know but not that much. i really do not really like to cook lauk because it is a little bit leceh but i'm on my way on loving it.haha.for the sake of my future.aha. so don't worry too much, i'll be expert by the time i'm ready to get marry.haha *all of the sudden keluar topik nih =.=

but when it comes to make kuih or in english we call it as cakes, i can handle it well. i have that interest more compare to cook the main dishes. i don't why, maybe because my mom didn't expose me to masak all those dishes but she did exposed me with desert world. *ok me not really sure with how to spell manisan in english, is it desert or dessert.ok fail cikgu nih failll* i even taught how to make 'puteri berendam' and few more traditional kelantanese desert before and it was fun mehhh..no need to face hot oils and stuff.haha.maybe that is the main reason why i love to make kuih ;p

well, the main reason of this post is that i just want to tell you that i've made my first cheesecake!! clap2.cewah, bangga dengan diri sendiri padahal orang lain da lama da buat.haha whetevere. this is called as self motivation and positive reinforcement ;)

cheeeeesyyy 
don't judge two slices of cake by it's cut. cewah. i malas nak potong cantik2 actually.huhu. alhamdulillah it taste like cheesecake that my abah bought from his friend.hikhik *gedik oh gelak gini =.=

ok la.have a nice holiday to all IPG students and yeah, to those who will go through examination weeks, good luck! praying tha u'll have good result.ameen *hujan sekarang inshaAllah makbul doa. :)

p/s: kek aku semangat malaysia, buat before the game last night, kan da over yellow ;)

random

6.39

me in ika's room with zana and syahira

semua flight malam nie.ha.FLIGHT =.=

it's raining now, and me, sleepy.

will try to post something worth to read.well at least by me.haha

okbai.assalamualaikum :)

wordless wednesday:exam


esok da start final. doakan aku dapat jawab dengan sebaik mungkin.okbai :)

dear future husband, anda berani?

assalamualaikum.

ok, let see.my post title.haha.sendiri  tulis sendiri gelak sendiri rase macam jiwang pulak.haha.okey, let's proceed. well actually i got nothing much to write, as usual la kan? like i don't know myself.heh.so, sebenarnya just want to share with you Aiman Azlan's latest video.it is quite lengthy, almost 40 minutes babe, but u should listen till the end. because the content is fabulous.

his way of presentation is a little bit santai, ye la, umoq pon my range je, sebab tu la yang menonton pon santai je.ok la, enough talking, silalah load video nih.happy watching :)


i love the part where when a guy fall in love with a girl, go and ask her from her father. that is my line la, i paraphrase je ok.haha.so, future husband ku, come and see my abah first okey? memang salute la kalau berani.haha.

ok la, hamba mau mengundur diri dulu, since this is the night of eid adha, i would like to wish all of you, selamat hari raya aidil adha.selamat sembahyang raya.selamat makan daging.semua selamat2 ok :)

serius comel gambar nih.hikhik *gelak wanita.ayu sikit*

okbai.assalamualaikum 

sticky note

this is sticky note.for a few days. I know not many people read my blog but still for the sake of my friend, nak jugak tolong promote :)


berminat? sila la ke link nie ----> amira shawl collection 

eat and sleep

Assalamualaikum and hi.

Rasulullah S.A.W pernah berkata, "Janganlah kalian tidur selepas makan kerana ini menyebabkan hati menjadi keras."

our prophet is a very great person. each words that being told by him, there must be messages and goodness for us, his ummat. and the hadith above (i think it is a hadith but the writer of the book didn't stated clearly about the hadith) clearly shown that we are not suppose to sleep right after we're having our meal. but usually *take note, usually is not always* we tend to at least, lay down right after having our meal.

ye la, kita ambil makanan bukan sikit.banyak, especially carbohydrate. memang la mengulit tidor kan? padahal Rasulullah dah stated that berhenti makan sebelum kenyang, tapi degil jugak, tapi kita lain, selagi ada makanan, kenyang macam mana pon makan tetap makan.

ok, back to the topic. there are some reasons why we cannot sleep after having our meal.

number 1. perbuatan tersebut boleh mengganggu aliran makanan masuk dari perut ke usus kita. Yelah, da terlentang atas katil tu memang ada obstruction makanan nak turun ke usus la kan.

number 2. pengeluaran enzim2 pencernaan kita akan berkurang kalau kita tidur lepas makan pada waktu siang. sebabnya kerana, tubuh kita didominasi peranan saraf simpatis pada waktu siang.ha, nak tahu apa itu saraf simpatif, google la.

and lastly, stated in the book that i read, tidur selepas makan nie boleh membawa kepada kegemukan and obesiti.

ha, so that are some of the reasons why we can't sleep after having a meal. yang last sekali tu kurang enak bunyinya kan? and there are some people said that we also can't take our bath after meal, sebab nanti buncit. betul ke nie? entoh le, kalau rajin korang pulak cari bukti and let me read your post :)

syok nye die tidoq

baiklah.setakat sini saja.ampun maaf diminta,post kali nie memang rojak, english and malay, i used both.haha. as if i'm talking with you guys..tata..assalamualaikummm

p/s: tidur qailullah tu best, tapi sepatutnya tidor sekejap jadi lama. =.=

day 5# and 6#, challenge!

gabung 2 hari terus.sebab.malas.haha..no la, sekarang tengah study, phonology and i am sleepy now.so, nak buang rasa mengantuk la nie bukak blog..nak bukak pesbuk tak boleh, guna wireless KPM, mmg after office hour je blh bukak.haha..broadband tinggal kat rumah..nekad sunggoh, konon nak study lee..haha


day 5 - status anda? relationship anda?
day 6 - tiga perangai burok anda



jawab soalan first dulu. i'm lonely single.haha.buat masa sekrang la.tak pernah double2 nih..entah bila entah..tunggu kawen dulu kot.haha =.=


second question,perangai burokk..emh..pikir sattt

  1. cepat naik angin.haha. =.=
  2. berleter.kuat.sangat.sampai.senior.pon.pernah.tegor.haha. 
  3. emo.degil.ego
pergh.nie bukan tiga.terlebih pulak.haha.memang tuan empunya badan sedar diri tapi tu la, kadang2 terbuat jugak perangai tuh..entoh kenape.

wɪʃ mɪ lʌk evrɪbɒdɪ!! :)

day #4.challenge

benda yang anda buat bila sorang sorang


talking alone.haha


no, don't get me wrong.talking alone as if i'm bermuhasabah diri la.kinda.i'll ask myself what have i done today, is that thing wrong or right..that kind of thing..haha..


let see, u can call me a 4-dimensional girl.haa..macam tu laa


p/s: rase cam malaih nak jawab 30 soalan nih..ohooo

how's your study skill?

assalamualaikum.hai.

it's been quiet a long time since i wrote something that is not ridiculous in this blog.oh biasalah, angin nak menulis something worth to read itu hilang.my writing skill, where are thou? T__T

ok back to the topic, having some conversation with my father today. since i'm going back to college for study week, my dad ask me why don't u stay at home until the end of raya haji? *note that i still going back home for raya haji.haha* the only reason that i can gave is, at home it is hard for me to study with all that tempting stuff..for example, the very fast internet stream..man, ini kat IPSAH mane ade..KPM's wireless is really 'fast'..u know what i mean, right?

so, right after giving that konon2 a huge reason, my abah said "hmm..takde lagi la hok boleh challenge achik kalau bab2 study nih." terdiam sat, dah la masa tu makan nasi, cover nak nangis dengan minum ayaq.haha.eh, keluar bahasa melayu da, switchhh..

and right after that, i was thinking, my study skills during lower form, i mean form 1-3 *which at that time, me still studying at home*, where have the skills gone? after staying at hostel for 4 years, i lost the skills..nowadays home to me, is place where i gather with my family, bersuka ria and doing all sorts of things except for study..huh..ape nak jadi nih..haha

so, what is your study skills? especially at home..kot la, i can copy yours :)

p/s:  i used too many 'so' in my essay right? no wonder madam Quenie marah aku.haha =.=

day #3.challenge

lupe nak post =.=


benda yang selalu anda buat sebelom tido.


emh yang nie takyah buat entry panjang berjela pon takpe.
nie la yang aku buat before tidoq..hangpa pon mesti bace kan :)




ok gudnite everybody!

#2.challenge

movie yang paling best pernah anda tonton

i'm not a movie lover la.tapi kalau yang aku layan la, nih haaa..

ya fahri. *melt* =.=

jeng jeng jenggggg.
haa..jiwang rupenye patihah neh..haha..bias giler kan letak gambar fahri je..bini-bini die aku takmo letak disini..enggak mauuu..haha..sangat suka walaupon ceritanya tidaklah menggunakan teknik2 yang canggih teramat tapi jalan cerita dia..manis macam madu..and i read the novel!! i'm not a person that easily can layan novel especially lovey dovey novel, but this one, it's a must-read-novel..cewah..promote :)

say me jiwang.ada aku kesah ;p

p/s: tiba2 lagu ayat2 cinta bermain di fikiran.wow.haha =.=

#1.challenge

lagu yang anda dengar hari ini. 



nah lagu baru kakak kakak cantik nih.biase je lagunye tapi entah kenape telinga aku melekat dekat lagu nih.entohle.cuba la dengar.kot la terjatuh hati jugak.haha

challenge!

took this from izzati's blog.bored so, i'll try this out..sambil2 study.huhuhuhuaaaa


day 1 - lagu yang anda dengar hari ini
day 2 - movie yang paling best pernah anda tonton
day 3 - benda yang selalu anda buat sebelom tido
day 4 - benda yang anda buat bila sorang sorang
day 5 - status anda? relationship anda?
day 6 - tiga perangai burok anda
day 7 - tiga perangai baek anda
day 8 - pergaduhan paling terok yang pernah anda alami
day 9 - perasaan anda hari ni
day 10 - hari ke 10, apa yang berlaku?
day 11 - gadjet yang anda ada
day 12 - apa yang ada dalam beg mekap anda
day 13 - apa yang ada dalam beg duit anda
day 14 - perkara menarik yang anda lakukan hari ini
day 15 - kalau dapat RM1juta, apa yang anda buat dengan duit itu?
day 16 - guru sekolah anda yang paling anda suka
day 17 - gambar bilik idaman anda
day 18 - benda paling mahal yang anda pernah beli dengan duit sendiri
day 19 - jenis manusia yang menarik perhatian anda
day 20 - hari ke 20, apa yang terjadi?
day 21 - benda yang anda wajib bawak bila keluar rumah
day 22 - tarikh tarikh penting dalam hidop anda
day 23 - dream wedding
day 24 - tempat yang paling anda gemari untuk makan
day 25 - makna disebalik link blog anda
day 26 - 15 fakta tentang anda
day 27 - makanan dan minuman kegemaran anda
day 28 - hobi anda
day 29 - siapa anda 10 tahun akan datang?
day 30 - hari ke 30, apa yang berlaku?



kite tengok la sampai hari ke berapa aku mampu buat.haha

memory stick for exam.

i wish.with capital letters

it is just around the corner.and me here at home.tempat yang paling nikmat bagi aku..like seriously, kau pon mesti la tempat paling syok kat rumah sendiri kan?ke, tidak? oh wateva..bila kat rumah macam ni la, bawak balik buku bukan main banyak, tapi... *sambung sendiri*

nak say sayonara la.tiba-tiba ada semangat nak setadi..haha..entoh kenape, aku pon tatau..streamyx nih, kite tinggal-tinggalkan la sekejap..jom ngadap note learning and the learners..*sedar diri kau fatihah, time mr.tan ngajar hang pi mengelamun kat belakang* 

okbai :)
assalamualaikum.eh.doakan aku boleh jawab final dengan sehebat yang boleh ye :))))

heading towards the end..

..of year one.mak aih..cepat kot..baru je rase masuk first year degree, baru je rase lepas dapat result sem 1 ari tuh..aiyakk..sekarang sudah mau exam pulok...cepat je mase berlalu..tengok-tengok nanti tibe tibe aku da keluar mengajar da..kat mane itu pastilah belum tahu lagi kan..

ok done with the so-called-i-realised-i'm-old statement now.sebenarnya nak share what happened to me past few weeks..ye la..aku kan da lame tak post post nih..malaih..eh bukan..sebok kot..

kan da cakap pictures are my words, nak amik kau segambak gambar. ok BM fail

event 1: muktamar BADAS
candid mandid :)

event 2: TESL annual dinner
cohort 1 dengan kekuatan 78 members.cewah

the AJKs.

event 3: Pameran Literasi Bahasa
mencapapnyeee

our class's project.boneka

islamic eduvation's class's project
ha.nie tak masuk lagi malam itu malam ini.oh malam pelancaran majalah BAKTI.our boys, i mean TESL boys, depa menari malam tu, zapin..a big clap there..and it was a big success wa cakap lu..best football player pon menari jugak malam tuh walau keras, takpe, kau orang punya niat tu penting, tak nak kasik kami wanita2 buat performance..

ok la.now i'm at home bringing back all those notes.kononye mau study..let's pray for that.hehe.okbai assalamualaikummm :)

another big family.
Event: Muktamar 2011 Badan Dakwah dan Surau IPG Kampus Sultan Abdul Halim.
Date: October 12, 2011

let's share the beauty of Islam together :)

ummi

"takpe la, kita reda je..achik buke milik kita, die amanah Allah jah ko kito."

that was said by my ummi towards my abah when we lost our beloved brother. it was last year but still the line stuck in my head.her strength is the reason for me to be stronger in life.


happy bithday ummi. thanks for being my ummi for this past 20 years and thanks for being my best role model ever..ilysm :)

bebelan semata

salam sabtu semuanya. 

today my day started a bit late.yes.semalam tidor awal giler.haha.nie bahana futsal pagi semalam lah..malam mau pengsan awal awal lagi..lepas isha' terus tidoq and this morning bangun rasa sakit badan tuh mashaAllah..sabor je la..itu la bahana da lama tak jog..

and this morning makan sarapan with kak wani and have some serious conversation with her..it's good having a serious conversation compare to berbual kosong without any pengisian that end up with sesi mengumpat tak tentu hala.. 

actually want to write about like and love but my idea tank is still empty..oh my, actually, tiap2 hari pon empty..haha..but for sure, i'll write about that..apasal tibe tibe aku nak cakap pasai bende nih?gatal da kot si fatihah nih?haha,,no la, there's some reasons la weyh..nak kata ak tak gatal, pelik pulak..ko jangan tak mengaku yang ko pon tak gatal..tipu dosa ooo..haha..tapi kalau nak menggatal tu berpada-pada la kan..ingat Tuhan ingat mak ayah ingat maruah diri..ha..senang cerita, ingat semua la sebelum menggatal tuh..

eh.tiba tiba banyak pulak bebelan kat sini..ok la, till next time kawan kawan..adios..assalamualaikum..tak jawab dosa jawab sayang.. *ok stole kak maria elena's tagline.mintak izin ye akakkkk :p


awak,nak jadi ape?

when i was a little girl, people kept asking me, "kakak, nati kak besar nih kak nok jadi gapo?". and yeah, a cliche question will receive a cliche answer. "doctor!" even one of my uncle -Alang- was putting a high expectation on me and my brothers too..

i was holding to that ambition until i was in my form 5.yes.form 5.even my friendster's name is dr.tihah..tu dia semangat nak jadi doktor bukan main..but, u know He wrote everything beautifully for us..i was not meant to be a doctor i guess..my SPM result for science subjects were not that excellent but yeah, i actually still have chance during my matrix days, but i suddenly realized that i am more fond to languages. and because of that, i left matrix and went to IPG taking english as my major :)

walaupon agak sedih sebab tak dapat nak gapai cita-cita tuh, tapi i know what i choose today is the best for me. yes, memang hari ini tak mungkin la aku graduate as a doctor, but in future, inshaAllah i will try my best to produce tons of future doctors.yes.it is not easy tapi we never knew a child's future kan? just try rather than just sit back and relax doing nothing to those kids..

and2 tengok kawan-kawan yang bakal jadi doktor pon da sejuk hati ku ini.haha.and yeah, my besties, 3 of them are future doctors..lucky me, if i'm sick i can choose any of these 3 women. *wink*

there maybe some future doctors,engineers,teachers, architect.etc.
nasib baik mengajar primary school ja.depa nak sama besaq nga che' da =.=

selalu je terfikir, aku nanti jadi cikgu macamana nak mengajar dorang so that they can speak english with confident. huh. susah beb unless u're from a family that use english as medium of instruction.seriously

post hari nie memang agak serabai.haha.otak beku.tapi pernah ke post kat blog nih tak serabai? i should change this blog's name to serabai.haha  =.=

p/s: korang dulu cita-cita nak jadi ape ye?

random #16

and now i'm in sungai petani . welcome to the hectic world fatihah,again.
but still going to find spaces to read these two novels. *wink2*


tiba-tiba terlayan novel.and novel melayu.and right now it is not hlovate.wow to myself. *clap*

salam perantau #2

acewah..title memang tak boleh blah..salam perantau konon..haha..padahal tuan empunya blog dah duduk kat rumah tiga hari dah dah memang takde gaya salam perantau la..oh wtv, aku tetap still masih *ok,semua tu maksud same jek =.=* nak ucap... 

okey.thumbs up tu unidentify sebab die =.=

SELAMAT HARI RAYA FROM THIS AWESOME ADIK AND SUPER AWESOME KAKAK. *ahaha..kakak tu harus add super..cam super sangat kan?*

:: raya, raya jugak..tapi jangan lupe, mai pakat2 berdoa mudah-mudahan diberi kesempatan untuk merasai ramadhan akan datang.