tahun melawat Kelantan

bismillahirrahmanirrahim.

assalamualaikum.

wahh..dah lama kot tinggalkan blog nie kesepian.cewah.haha.ceq malaih nak update.eh, tiba2 cakap kedah, tajuk kat atas bukan main lagi.haha

ok, jom terjah ke point utama. tahun nie ialah tahun melawat kelantan ad dengan bangganya saya telah berkhidmat untuk negeri saya. cewah. macamana tuh? by bringing a non-kelantanese come to kelantan and live in kelantan's environment for 5 days. wow. tujuan utama nya nak pegi buat PBS but end up memang melawat merata la. tengok tourist guide dia la. bertauliah bab2 peta kelantan nih *cough*

nah gambaq.


the visitor and tuan rumah. aha. berlaku rampasan botol air disitu

nak sangat pergi PCB. sedihnya, PCB tak secantik dahulu, hakisan kuat kot
 kalau datang kelantan peliklah kalau tak pergi membeli belah kat bazar Tuk Guru, Rantau Panjang etc. tapi malang, sebba syok sangat shopping, gambaq pon takda.

speechless

cikgu excited jumpa kembaq. seriously they are cute!
hari khamis kami pi Bachok. singgah rumah YB bachok, amalini.ahaha. so apa lagi, pantai irama jadi sasaran.
"let me go, let me go!" said tihah. "NOOOO!" said amalini with that face expression

kan dah cakap YB. buat ucapan siap ;p

self capture version DSLR. tengok permandangan belakang.serius cantik
tugas saya sekadar tourist guide je, tapi tiba2 rasa jadi tourist jugak. ye la, every place yang kami pergi, aku pon membeli belah jugak..aduii..haha..well, diri sendiri dah lama tak pergi tempat2 tu sebab tu bersungguh sangat.

datangla lagi ke kelantan, banyak lagi tempat kita tak pi. ha, sapa yang tak datang lagi kelantan, lai lai lai..kelantan best tau *cewah promote ;)

till next time. inshaAllah.

okbai.assalamualaikum!


mereka juga sama

bismillahirahmanirahim.

assalamualaikum.

setiap dari kita punya cerita yang berbeza dalam menggapai satu matlamat yang sama. yep, that is one of the moral of the story that i get from a talk show called 'bicara selebriti' last week. alang2 da sampai kelantan, apa lagi, ceq pi la talk show nih. bukan selalu dapat jumpa ustazah ana or her real name, mbak oki setiana dewi, kapten hafiz, sharifah qasif (qariah) and pengacara al-hijrah, amin idris.

anok jati kelate rupanya
Tudung bkn penghalang utk brprestasi (oki setiana dewi)
jangan pernah berhenti berdakwah, walau makan masa bertahun2 sekalipun
saya tak pernah sangka dengan al-quran, orang kenal saya
cewah, siap dengan quotation lagi. it is not the exact words yang keluar dari mulut depa, but the isi is the same. except for mbak oki's words, sempat la jugak taip dalam phone.haha.kantoi tak bawak buku nota nak tulis apa2 yang menarik.  

her poem.beautiful.oh yeah, she's 23 
and the next day, tanpa merancang, me and masturah went to perpustakaan negeri to meet mbak oki.da la pegi lewat, ye la sebab mmg takda dalam perancangan langsung. and kat sana dapat la tgk close up mbak oki. manis. 
sibuknya awak sign buku.
one thing that i value much from the bicara selebriti is that, tak kisahlah berapa usia kita, jangan pernah malu untuk start our first move untuk berubah. jangan ingat kita muda, lambat lagi nak mati, so tak payah nak berubah awal2. nehi he babuji. muda tak semestinya tak mati. ajal ni memang tak mengira usia. selagi hidup atas dunia nie, selagi diberikan kekuatan untuk mencari cahaya, cari la, walau susah sekali pun, DIA pasti akan tolong hambaNya. 

ok lah. setakat ni dulu entry ni. till next time, yang entah bila, Allah je tau. assalamualaikum

p/s: next week SBE (school based experience). kena mengajar ooo.ottoke?

let's vote!

bismillahirahmanirahim

assalamualaikum and salam jumaat :)

bangun pagi gosok gigi, turun joging, makan pagi. cewah.nyanyi pulak pagi2 nih. so, one more week to go, da nak cuti sem pulak. seronok nya, ceq tak sabar nak balik ngumah nih haa. 

tapi before going back home, kitorang kena laksanakan satu tugas yang besar. mengundi. what? awk da boleh mengundi ke cik fatihah? aha, no. this election is for pemilihan jawatankuasa perwakilan pelajar IPG KSAH 2012. and yeah, macam tahun lepas, tahun nie pon ada perang poster. tak percaya? sila lihat gambar di bawah



taken with my phone, lepas balik jog and breakfast tadi.eh, fatihah, awak tak bertanding ke? tak pon, takde orang nak calon wa, so wa mengundi je tahun nih.wawawa.tapi kan, one of my bestie masuk bertanding tau. she's my state-mate, daerah-mate, school-mate, course-mate, usrah-mate tapi bukan classmate. munira anis, dia bertanding under calon opsyen. so teslian, do vote for her because she really do can voice our right, setakat yang dia mampu.inshaAllah. 

muka penuh nur ;p
so people, ahad nie undi la calon yang betul2 boleh jadi penghubung kita dengan admin. and don't forget, one vote for munira anis too!

p/s: hidup serabut dengan assignment, tapi alhamdulillah HE makes things easier. kekusutan hilang walaupon penat menjengah tiba everyday. sayang Allah :)